Tropic Days

Mijn laatste berichtje vanuit Australie… Wat is de tijd hard gegaan, maar wat heb ik veel meegemaakt, ervaren, geproefd en gezien!!

Het lag niet alleen aan jullie computer… Ik zag net pas dat mijn bericht ook 2 keer geplaatst was.

De laatste ochtend schreef ik uit Nomads Beachhouse. Als iemand ooit nog naar Cairns gaat, ga svp nooit naar deze toko! Wat een ellende… Ik mocht dus eindelijk om 13.00 uur inchecken, maar ik had de kamer denk ik net een kwartiertje gezien en besloot dat ik er absoluut niet wilde blijven. Wat een massale schuur (8 dorm-room), met een vieze badkamer en een vreselijke geur (en jullie kennen mijn neus)! Dit hostel was dus door Peterpans geboekt, maar mijn voorgevoel bleek juist. Helaas had ik al betaald¬†en was ik ontzettend blij dat ik de berichten gelezen had en de steengoeie tip van Guido kon aannemen: thanks Guido!!

Heb Travellers Oasis opgebeld of ze nog plek hadden en dat hadden ze alleen bij Tropic Days (hun mede-hostel). Ik werd al na 10 minuten na mijn belletje opgehaald bij de Beachhouse en het regende letterlijk pijpestelen!! Na 2 seconden in de regen, was ik al zeiknat… Maar: toen ik bij Tropic Days aankwam, was het al een oase van rust (behalve de regen dan), mooi groen en veel gezelligheid. Ik heb hier een geweldige paar laatste dagen gehad!

En… gesproken over Tropic Days… Tropic days they were!! Mijn god, wat komt hier een grote hoeveelheid water uit de hemel vallen, maar alles nog steeds met een temperatuur van gemiddeld 30 graden. Bizar!

Zondag ben ik naar Cape Tribulation gegaan met een toer: geweldig!! De tour guide van die dag heeft alles van Fraser Island goedgemaakt. Wat een heerlijk mens en ze kon goed vertellen. We zijn op verschillende plekken in het regenwoud gestopt voor heerlijke wandelingen (weliswaar in de regen in het begin, maar dat maakte niks uit). Onderweg veel spinnen, gekko’s en lizzards gezien. Voor de rest kom je weinig dieren tegen. Het voelde de hele dag alsof ik een hoofdrol in Jungle Book had (in een ander deel van de wereld dan, want King Louis zou ik hier nooit tegenkomen, haha). Het is zooo onbeschrijflijk mooi en de uitzichten waren waanzinnig! Het ene moment loop je in het regenwoud en het andere moment sta je ineens op het strand, bijna aan het meest Noordelijke punt van Australie.

Nu ineens bedenk ik me dat ik dus vlakbij het meest Zuidelijke punt ben geweest, zeker weten op het meest Oosterlijke punt en nu dus ook bijna bij het meest Noordelijke punt… En dat in 3 weken tijd!

Zondagavond kreeg ik een telefoontje dat mijn toer voor the Great Barrier Reef niet door kon gaan, want we zouden getroffen gaan worden door een cycloon!! Die is bij ons uitgebleven, maar heeft iets zuidelijker the main roads behoorlijk beschadigd. Sommige van de andere reizigers komen gewoon niet weg (behalve vliegend), omdat de bussen niet rijden.

Ben maandag dus lekker de stad in gegaan en heb heerlijk gezwommen op verschillende plekken, nog wat dingetjes gekocht en ‘s avonds een supergezellige avond gehad hier in het hostel. Ze organiseerden a real Aussi Barbie (BBQ) met emu-, kangaroo- en krokodillenvlees. Heerlijk! Daarna was er een didgeridoo contest en dat is vreselijk lachen (al moest je er daarvoor wel bij zijn). Het is een echt mannen-hostel op de een of andere manier, dus ben veel met 2 lieve Parijse schatjes omgegaan. Cuties!

Gelukkig is mijn snorkeltrip op the Great Barrier Reef gisteren wel doorgegaan. ‘s Ochtendsvroeg met een mooie zeilboot richting Green Island vertrokken en hadden we voor de lunch 1,5 uur de tijd om te snorkelen en ‘s middags na onze wandeling op het eiland ook nog een uurtje. Ik was een beetje zenuwachtig, maar als je die enorme grote en ook kleine vissen onder je door ziet zwemmen, kun je alleen maar ademloos toekijken… Of nee: ik moet niet vergeten te ademen, natuurlijk! Het was in 1 woord schitterend! Zelfs met ietwat troebel water vanwege de regenval ‘s ochtends en de harde wind vond ik het fantastisch. Tijdens het snorkelen en op Green Island was het gelukkig droog en af en toe scheen de zon, dus dat maakte alles een mooi geheel. Heb me lekker tegoed gedaan aan de heerlijke hapjes aan boord: salades, wijn en kaas, vers fruit en heerlijke cakes…

Op de terugweg met waanzinnig uitzicht op de bergen in de verte en de aankomende storm in de lucht mijn hele reis van afgelopen 3 weken gereflecteerd. Wat heb ik een onwijs mooie en leerzame tijd gehad!! Ik heb van elk moment genoten (en tja, achteraf zelfs van dat gedoe met die bankpas en de vreselijke wachttijden, want ook daar zijn mooie dingen uitgekomen)! Dit was voor mezelf het beste wat ik kon doen, zeker na afgelopen jaar, en ben dan ook erg trots op mezelf!!

Natuurlijk vind ik het echt erg jammer dat ik weer terug “moet”, maar deze reis was zeker niet de laatste keer en er komen zeker ook weer andere mooie momenten in de plaats. In het vliegtuig kan ik me alvast voorbereiden op een volgende hectische tijd in Nederland; namelijk in 3,5 week tijd een nieuwe woning zoeken, inpakken en verhuizen! Ach, Veertje houdt van een uitdaging…

En ik zie ook uit naar het weerzien van jullie allemaal! Er is weer zoveel te vertellen, delen en ervaren… Sommige van jullie zijn zwanger, de ander is bevallen, weer de ander is verhuisd en ook helaas is een geliefd iemand hetzelfde overkomen als bij mij vorig jaar. Wat dat betreft kan ik niet wachten om jullie allemaal weer in mijn armen te sluiten. Dat duurt dan ook niet lang meer, want vanmiddag vlieg ik alweer terug… Veel plezier in de tussentijd en tot heel gauw!!

Dikke dikke kus
Veer

DSC00363 Hostel Cairns DSC00368 DSC00391 DSC00405 DSC00412 DSC00421 DSC00428 DSC00432 DSC00435 DSC00436 DSC00457 DSC00460 DSC00463DSC00462 DSC00474 DSC00477 DSC00481 DSC00483 DSC00494 DSC00495 DSC00501 DSC00502 DSC00505 DSC00515 DSC00524